• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån igen?

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Hej!

För ca en månad sen blev jag beviljad ett samlingslån på 300k som jag fick utbetalt utan bekymmer via Lendo. Jag hade många förslag (flera med ganska hög ränta dock) men bara 3 på hela beloppet. Där och då vågade jag inte söka på ett högre belopp men faktum är att jag skulle vilja ha ca 150 000 till i samlingslån.

Hur funkar det om jag ansöker om ett samlingslån till så nära i tid? Någon som gjort det? Är det helt kört? Jag har 1.4 i UC-score (”bra” kreditbetyg enligt Kreddy) och ca 700k synliga skulder och dessvärre även en hel del speltransaktioner om de brukar gå in där och kika.

Tacksam för input!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej!

För ca en månad sen blev jag beviljad ett samlingslån på 300k som jag fick utbetalt utan bekymmer via Lendo. Jag hade många förslag (flera med ganska hög ränta dock) men bara 3 på hela beloppet. Där och då vågade jag inte söka på ett högre belopp men faktum är att jag skulle vilja ha ca 150 000 till i samlingslån.

Hur funkar det om jag ansöker om ett samlingslån till så nära i tid? Någon som gjort det? Är det helt kört? Jag har 1.4 i UC-score (”bra” kreditbetyg enligt Kreddy) och ca 700k synliga skulder och dessvärre även en hel del speltransaktioner om de brukar gå in där och kika.

Tacksam för input!
Tror du ska vänta MINST 3 månader för vissa ger avslag automatiskt om det är för snabbt efter varann :) så råder dig till att vänta minst 3 månader. Annars kan du få automatiskt avslag på flera aktörer :)
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Är det så? Att man får direkt avslag? :( Trist isf! Hade hoppats på några enstaka bud iaf
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
När jag läser lite mer här och var så verkar det som att det automatiska avslaget ”tas bort” efter 1 månad och att det sen är fritt fram att söka igen. Kan ju såklart bli avslag ändå men ja… nån som vet säkert?
 

Jinnarparen

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
30 Juni 2020
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
En månad brukar det vara som det blir automatiskt avslag.
Skulle även vilja råda dig till att spärra dig på spelpaus om du inte redan är det. Väldigt lätt att speldjävulen triggas igång när man får ett lån beviljat och pengar in på kontot.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
När jag läser lite mer här och var så verkar det som att det automatiska avslaget ”tas bort” efter 1 månad och att det sen är fritt fram att söka igen. Kan ju såklart bli avslag ändå men ja… nån som vet säkert?

Finns inget som är säkert kring sånt här
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Däremot flera ff på kort tid kan ge dig sämre betyg
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
När jag läser lite mer här och var så verkar det som att det automatiska avslaget ”tas bort” efter 1 månad och att det sen är fritt fram att söka igen. Kan ju såklart bli avslag ändå men ja… nån som vet säkert?
Mycket möjligt jag trodde det var tre haha :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
En månad brukar det vara som det blir automatiskt avslag.
Skulle även vilja råda dig till att spärra dig på spelpaus om du inte redan är det. Väldigt lätt att speldjävulen triggas igång när man får ett lån beviljat och pengar in på kontot.
Sant håller med dig! Du har helt rätt...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp